Τρίτη, 30 Νοεμβρίου 2010

"Οικονομική Εκπαίδευση: Θεωρία και Τεχνικές Διδασκαλία" ο "Πρόλογος" του Δημήτρη Μπουραντά


Είναι ιδιαίτερη τιμή και χαρά για μένα αλλά και για τις εκδόσεις ΕΥΡΑΣΙΑ ότι ο πολυβραβευμένος συγγραφέας και καθηγητής Ηγεσίας και Μάνατζμεντ Δημήτρης Μπουραντάς προλόγισε το βιβλίο μου "Οικονομική Εκπαίδευση Θεωρία και Τεχνικές Διδασκαλίας". Παραθέτω αυτούσιο το προλογικό του σημείωμα και ανανεώνουμε το ραντεβού μαζί του την Τρίτη 7 Δεκεμβρίου ημέρα παρουσίασης του βιβλίου στον Πειραιά, στην οποία και θα παραβρεθεί και θα συμμετάσχει στο πάνελ των ομιλητών
ΠΡΟΛΟΓΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗ ΜΠΟΥΡΑΝΤΑ

Η Οικονομική δραστηριότητα, η διεθνής ανταγωνιστικότητα και η οικονομική ανάπτυξη της χώρας προσδιορίζουν την κοινωνική ευημερία, όχι μόνο ως προς την κατανάλωση προϊόντων κι υπηρεσιών, αλλά και ως προς τον πολιτισμό, την εθνική ανεξαρτησία, την κοινωνική συνοχή και αλληλεγγύη. Ο ρόλος του κάθε πολίτη στην κοινωνία είναι καθοριστικός αφού οι επιλογές, οι στάσεις και συμπεριφορές του ως εργαζόμενος, ως καταναλωτής, ως επενδυτής, ως αποταμιευτής και ως μέλος της δημοκρατίας προσδιορίζουν την οικονομική δραστηριότητα και αποτελεσματικότητα και μέσω αυτών την προσωπική του ευημερία. Ασφαλώς, η ορθότητα αυτών των επιλογών απαιτεί θεμελιώδεις γνώσεις των οικονομικών με την ευρεία έννοια. Συνεπώς, ο λόγος διδασκαλίας των οικονομικών μαθημάτων είναι να υποστηρίζουν αυτές τις σημαντικές επιλογές των πολιτών. Η διδασκαλία αυτή, προφανώς, για να είναι αποτελεσματική πρέπει να στηριχτεί σε αποτελεσματικές μεθόδους εκπαίδευσης και μάθησης οι οποίες δεν μπορεί να είναι οι ίδιες με αυτές των άλλων γνωστικών πεδίων όπως για παράδειγμα τα μαθηματικά, η φυσική, η χημεία, η ιστορία.


Δυστυχώς όμως, η πιο διαδεδομένη μέθοδος διδασκαλίας των οικονομικών είναι η διάλεξη «εξ καθέδρας» η οποία είναι η λιγότερο αποτελεσματική για την ανάπτυξη του εννοιολογικού και θεωρητικού υπόβαθρου καθώς και της οικονομικής σκέψης του εκπαιδευόμενου. Το παρόν βιβλίο αποτελεί μια ολοκληρωμένη και σύγχρονη πραγματεία για την αποτελεσματική διδασκαλία και μάθηση της οικονομικής επιστήμης. Η συμβολή του στους διδάσκοντες μπορεί να είναι σημαντική δεδομένου ότι ως καλοί γνώστες των οικονομικών, λόγω σπουδών, έχουν εκπαιδευθεί ανεπαρκώς στις παιδαγωγικές, εκπαιδευτικές και μαθησιακές μεθόδους και τεχνικές. Το βιβλίο προτείνει αρκετές πιο εργαστηριακές και κατά συνέπεια πιο αποτελεσματικές μεθόδους εκπαίδευσης από τη διάλεξη τις οποίες ο κάθε διδάσκων των οικονομικών μπορεί και πρέπει να χρησιμοποιεί, αν πιστεύει στον ουσιαστικό ρόλο του δασκάλου και φιλοδοξία του είναι η ανάπτυξη των γνώσεων, των διανοητικών ικανοτήτων και της προσωπικότητας των μαθητών ώστε να είναι ενάρετοι επαγγελματίες και πολίτες.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου